Fizetnél azért az alkalmazottadnak, hogy vigye a cég hírét és legyen a Brand Ambassador a busásan megfizetett influenszerek helyett? Nulla engagement Mic Adam gondolatébresztő felvetése érdekes dilemmát hoz felszínre, amit napi szinten látok ügyfeleimnél is. A helyzet ismerős: van céges LinkedIn oldal, publikáltok tartalmat, de szinte nulla az engagement. Valóban, miért ne fizetnénk az alkalmazottaknak, akik amúgy is "házi mikro-influenszerek" a saját 1000-5000 fős hálózatukban? Tapasztalatom szerint ez működhet, DE csak rendszerben gondolkodva. Mi működik a gyakorlatban? 💡 1. Az eredményhez kötött ösztönzés sokkal hatékonyabb - olvastam olyan cégről, ahol csak akkor jár a bónusz, ha a megosztásból tényleges üzleti eredmény (lead, meeting, értékesítés) származik. 2. A személyes márkaépítés és a céges érdek összekapcsolása - amikor az értékesítők rájönnek, hogy a saját brandjük építése és a céges tartalom megosztása együtt jár és tud igazán eredményesen együttműködni. 3. Értelmetlen a könyvelésről Janit erre ösztönözni, de a front office munkatársaknál ez aranyat érhet. Amire figyelj! ⚠️ A LinkedIn szabályozása egyértelmű: ha bármilyen értéket (akár csak céges előnyt) kap az alkalmazott a posztolásért, azt Brand Partnership-ként kell megjelölni. Ez komoly compliance* kérdés, amit nem érdemes félvállról venni. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy vajon a Brand Partnership megjelölést mikor kell kitenni? Mert ha akárki a cégtől kiírja, hogy szuper a cégünk, akkor az már vajon számíthat-e Brand Partnershipnek? Hallottam már olyan esetről, ahol egy cég bajba került, mert az alkalmazotti aktivitás-ösztönző programja nem volt transzparens a követők felé. És spamnek minősítették az olvasók, vagy megtalálta őket egy hivatal. Nem itthon történt. A te helyzeted? / TL;DR Amit igazán javaslok: inkább segíts, hogy a csapat megértse, miért éri meg nekik személyesen ez az aktivitás. Az anyagi ösztönzés jó kiegészítő lehet, de NEM alap. Te melyik megoldásra szavaznál? A pénzügyi ösztönzés helyett próbáltad már a gamification alapú megoldásokat? #LinkedinByTamas #EmployeeAdvocacy #SocialSelling Több Linkedinért 𝗻𝘆𝗼𝗺𝗱 𝗺𝗲𝗴 a 🔔-t a Linkedin Profilomon 𝗙𝗼𝗴𝗹𝗮𝗹𝗷 időpontot! 𝗜𝗿𝗮𝘁𝗸𝗼𝘇𝘇 𝗳𝗲𝗹 a Linkedin hírlevélre: https://BankiTamas.hu/hl +36709328054 [email protected] * Compliance
Megfelelőség (valamilyen szabálynak, irányelvnek, előírásnak), melynek célja, hogy egy vállalat, illetve szervezet külső és belső tevékenységét tekintve is megfeleljen az irányadó törvényi, szervezeti és olykor erkölcsi/társadalmi szabályoknak. A cég compliance megbízottjának feladata, hogy kialakítsa és betartassa azokat az belső eljárásokat, amelyek ellenőrizhetővé teszik és szabályozzák a cég a törvényes működését. A compliance megbízott feladata továbbá, hogy a szervezet integritását érintő kérdésekben tanáccsal lássa el a vállalat alkalmazottait, és segítse a belső visszaélések felszámolását. Forrás: HR Portál
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Details
Bánki Tamás bejegyzései a Linkedinen
A blogomat magyarul írom, s segítek a Linkedin hatékony, eredményes használatban.
Mire jó, hogyan használhatjuk, mire érdemes figyelni. Trükkök és tippek. Hívj fel +36709328054 Youtube: LinkedinKepzes Linkedin Céges: BankiTamas.hu Twitter: TamasBanki Facebook: LinkedinKepzes Archív
April 2025
|