6. epizód - A Linkedin Csoportok2004 óta van Linkedin Csoport, azaz 1 évvel az indulás után
|
|
Tartalom
I. Csoportok
1. Csoport részei
a. Háttérkép
b. Logó
c. Név (Group name)
d. Csoport bemutatása (Description, About)
e. Iparág (Industry)
f. Location
g. Rules
h. Láthatóság (Group discoverability)
i. Engedélyek (Permissions)
2. Múlt
3. Jelen
II. Miért oly szexi a Linkedin Csoport
Csoport, mint célcsoport
1. Learning by discussion
2. Hirdetés.
i. Kezdjük a hivatalossal, tehát kell egy csoport, és kell egy kampány menedzser, amivel a hirdetéseket tudom kezelni.
ii. A két féle nem hivatalos és igazából tiltott hirdetési formák
3. Aktivitás
4. Ingyen levelezés a Linkedin Csoportokból
5. Lépések, hogy elismert legyél egy csoportban és a saját tartalmadnak is legyen helye, ez itt nem Hűbele Balázs területe.
I. Csoportok
2004 óta vannak csoportok a Linkedinen, abban az évben jött létre a Facebook.
100 csoportnak lehetünk a tagjai.
30 csoportod lehet
max 2 millió tagja lehet egy csoportnak
max 20 csoportnál lehetsz belépésre várakozó [pending]
max 20 embert említhetsz meg egy bejegyzésben (ez mindenhol igaz a Linkedinen) [mention]
Egy csoportnak maximum 10 tulajdonosa [owner] és 20 managere lehet.
1.Csoport részei
a. Háttérkép:
1776px × 444px, a Canva.com-mal tudsz ilyet létrehozni.
b. Logó:
c. Név (Group name):
100 karakter hosszú, nagyon vonzó nevet találj ki, hogy mindenki a célcsoportodból be akarjon lépni, a céged neve NE szerepeljen benne.
SEO ez is, célcsoportod legfontosabb keresőszavai legyenek a Csoport nevében és az About-ban is
„Corvinus Alumni Klub”
„Hungary Business Society (HBS) Magyar Üzleti Társaság”
d.: Leirás
2000 karakternyi helyed van a csoportról írni, ami egy nagyon kereső barát felület, és mivel a Linkedin egy keresőmotor, ezért érdemes így tekinteni rá.
Hozd ide a cégednek leggyakrabban feltett kérdéseket (GYIK, FAQ), és válaszokat is, mert ez biztos keresőszó gazdag, sőt szinonimákat is használ.
e. Iparág (Industry):
A 147 iparágat egy blogbejegyzésben mutattam be.
Hármat kell kiválasztanunk. Nem kötelező.
f. Location:
Földrajzi helyet nem kötelező megadni
g. Rules:
Itt a szabályokat fektesd le, fogalmazd meg a kultúrát, ha mondjuk elfogadható, vagy sem a politika.
MLM barát, vagy sem az oldal.
Vallással foglalkozol-e.
Valamint azt is elmondhatod itt, hogy lehet-e hirdetni.
Mondjuk lehet ilyen benne:
„Tanulás Beszélgetésen Keresztül”
„Kérdésekre nyitottak vagyunk”
„Csak miskolci kötődésüeket várunk”
4000 karakternyi szabályzatot rakhatunk össze, s minél több a szabály, ami mindenkire kötelező (azaz rád, mint tulajra is), és be is tartatod ezeket, akkor nagyon jó, békés csoportod lesz.
h. Láthatóság
Két féle csoport van, a Listed, ami kereshető, megtalálható és persze meghívással, ami lehet akár hirdetés, vagy a személyes/céges hírleveledben egy linkkel is tudsz új tagot szerezni, valamint az Unlisted, ami csak meghívással, link kiküldéssel működik, de kereséssel nem lehet rátalálni.
i. Engedélyek
Itt megadhatod, hogy a
-csoport tagjai meghívhatnak-e új tagokat
-friss tartalmakat az adminoknak el kell-e fogadniuk (ez nagyobb csoportokban lehet fontos, ahol sok lehet a spam)
*Volt egy kérdőív, ahol utolsóként jelöltétek meg ezt az epizódot, mint legérdekesebb, mert csak 12% szerette volna ezt a tartalmat elől látni. Hát most itt van a 6. epizódként.
2. Múlt
Tudtad, hogy a Linkedin a Csoportok miatt lett nagy? Háát, igen. Mikor én beléptem 2007-ben, már nagyban mentek a csoportok, 3 éve. Ahogy az első epizódban, a Linkedin Történetében is mondtam, 2004 óta vannak Linkedin Groups. Míg a Facebookon 2007-ig kellet várni a csoportokra.
Nagyon komoly dolog volt. Voltak Template levelek (Üdvözlő, Elbocsátó, Jelentkezőknek kimenő levél), voltak Analytics grafikonok és sok-sok aktív ember.
3. Jelen
Mára a csoportokról ez juthat eszedbe: „Riga motor megy, ha tolják” csak akkor mennek, ha a tulajdonos tolja. De akkor megy.
Ajánlott erre egy dedikált embert, vagy egy külső céget szerződtetni, mert sok energia és idő befektetés, de sok is az eredménye.
II. Miért oly szexi a Linkedin Csoport
Csoport, mint célcsoport
Tartalom:
1.Sokat lehet
2.Egyik legfrankóbb tulajdonsága a Linkedin Csoportoknak az, hogy egy hivatalos lehet egy célcsoport.
Van nem hivatalos hirdetési lehetőség is
3.Valamint ingyen lehet levelezni belőle minden Csoport taggal.
4.Aktivitásoddal énmárkádat építheted.
5.Bizalom keltő lépésekkel a csoportban ismertté válhatsz.
1. Learning by discussionazaz tanulás beszélgetés révén
Ez a jó út. Erre érdemes törekedni.
2. Hirdetés 2+1 féle hirdetés képzelhető itt el, amiből egy a hivatalos verzió
i. Kezdjük a hivatalossal, tehát kell egy csoport, és kell egy kampány menedzser, amivel a hirdetéseket tudom kezelni.Kell egy cél, amiért ezt a célzott csoportot létrehozom.
Kell sok-sok energia és idő, amivel ezt a csoportot izgalmassá, élvezhetővé és eredményessé tesszük. Hogy ne csak úgy l’art pour l’art legyen.
A célzott csoport lehet a célcsoport.
Remarketing célcsoport is lehet, amit ugyan a Linkedinen célzok meg, de az egész világ széles hálón, azaz interneten elérem így a csoport tagjait.
Ha van egy jó szakmai csoportod, aminek minimum 1000 tagja van, akkor használhatod célcsoportnak. Ez azért nagyon jó, mert így csomó olyan attribútumot nem kell beállítanod, amivel ezek közül sokat véletlenül kiszűrnél.
ii. A két féle nem hivatalos és igazából tiltott hirdetési formák:
a. Háttérkép, mint hirdetési felület
1776px × 444px
b. Kiemelt cikk, mint sponzorációs lehetőség
Ez egy egyhetes időintervallumra való. Erre is van egy kis trükk, ha egyszerre több tartalmat engedélyezel, s közülük 3-ik vagy többedikként újra és újra felteszed a posztot, akkor újra és újra kiemelheted
3. Aktivitás
Két felhasználója van egy csoportnak, úgy a Facebookon, mint a Linkedinen
4. Ingyen levelezés a Linkedin Csoportokból
Ez talán az egyik legkevésbé ismert lehetőség. Sok éven keresztül használtuk erre, majd havi 15 ilyen levélre korlátozták a felhasználást, aztán tavaly visszakaptuk a teljes Linkedint tagságra nyitott lehetőséget.
5. Lépések, hogy elismert legyél egy csoportban és a saját tartalmadnak is legyen helye, ez itt nem Hűbele Balázs területe
1.csoport tagság
a. maximum 100 csoport tagja lehetsz
b. de kb. 3-5 csoportban könnyű egyszerre aktívnak maradni
c. és kb. 1 lesz a fő csoport
2.keress jó csoportot, ez most kicsit nehéz, mert sok félhalott csoport van, melyeknek a felélesztése nagy munka
lépj be egyszerre többe, és nézd át, hogy mennyire érzed otthon magad benne
i. ha nem, lépj ki
ii. ha igen:
1. olvasd el a legtöbb Like-ot, Commentet kapott cikkeket
2. reagálj rájuk, kezdetben csak Like-olj (a tenyeren szív 10%-al több értéket mutat az algoritmusnak, mint a Like, Taps, Szív, Égő, Kiváncsi arc)
3. aztán kommentelj
4. hozz be jó szakmai cikkeket, amiket eddig nem láttál, s írj hozzájuk 2 okos mondatot, majd KÉRDEZZ! Milyen hasznos tippet szereztél? Mi hiányzott a cikkből? Te miként jártad volna körül a témát?
mindig reagálj minden hozzászólásra
5. és kb 2-3 hét, egy hónap múlva jöhet a saját tartalom
Kezdetben a részvétel a fontos. A BIZALMAT kell érdemelni.
3. A saját tartalmat csak OKOSAN, havi 2-3 alkalommal ossz meg tartalmat. S inkább 2 szerzett (currated) és egy alkotott (created) tartalmad legyen.
4. Légy és maradj pozitív, ezt az attitűdöt nekem is kell gyakorolni.
Vendégem ma Friedmann Tamás, aki nem ismeri Tamást, ő a BNI Magyarország második tagja, ingatlan szakértő és B2B matchmaker, Thomas Friedmann néven találod meg a Linkedinen és az epizód leírásban megtalálod a linket, ami a profiljára mutat
I. Csoportok
1. Csoport részei
a. Háttérkép
b. Logó
c. Név (Group name)
d. Csoport bemutatása (Description, About)
e. Iparág (Industry)
f. Location
g. Rules
h. Láthatóság (Group discoverability)
i. Engedélyek (Permissions)
2. Múlt
3. Jelen
II. Miért oly szexi a Linkedin Csoport
Csoport, mint célcsoport
1. Learning by discussion
2. Hirdetés.
i. Kezdjük a hivatalossal, tehát kell egy csoport, és kell egy kampány menedzser, amivel a hirdetéseket tudom kezelni.
ii. A két féle nem hivatalos és igazából tiltott hirdetési formák
3. Aktivitás
4. Ingyen levelezés a Linkedin Csoportokból
5. Lépések, hogy elismert legyél egy csoportban és a saját tartalmadnak is legyen helye, ez itt nem Hűbele Balázs területe.
I. Csoportok
2004 óta vannak csoportok a Linkedinen, abban az évben jött létre a Facebook.
100 csoportnak lehetünk a tagjai.
30 csoportod lehet
max 2 millió tagja lehet egy csoportnak
max 20 csoportnál lehetsz belépésre várakozó [pending]
max 20 embert említhetsz meg egy bejegyzésben (ez mindenhol igaz a Linkedinen) [mention]
Egy csoportnak maximum 10 tulajdonosa [owner] és 20 managere lehet.
1.Csoport részei
a. Háttérkép:
1776px × 444px, a Canva.com-mal tudsz ilyet létrehozni.
b. Logó:
- ha nagy a logód, akkor 92px × 92px-re kell átméretezned
- ha kicsi a logód, akkor 60px × 60px-re kell átméretezned
c. Név (Group name):
100 karakter hosszú, nagyon vonzó nevet találj ki, hogy mindenki a célcsoportodból be akarjon lépni, a céged neve NE szerepeljen benne.
SEO ez is, célcsoportod legfontosabb keresőszavai legyenek a Csoport nevében és az About-ban is
„Corvinus Alumni Klub”
„Hungary Business Society (HBS) Magyar Üzleti Társaság”
d.: Leirás
2000 karakternyi helyed van a csoportról írni, ami egy nagyon kereső barát felület, és mivel a Linkedin egy keresőmotor, ezért érdemes így tekinteni rá.
Hozd ide a cégednek leggyakrabban feltett kérdéseket (GYIK, FAQ), és válaszokat is, mert ez biztos keresőszó gazdag, sőt szinonimákat is használ.
e. Iparág (Industry):
A 147 iparágat egy blogbejegyzésben mutattam be.
Hármat kell kiválasztanunk. Nem kötelező.
f. Location:
Földrajzi helyet nem kötelező megadni
g. Rules:
Itt a szabályokat fektesd le, fogalmazd meg a kultúrát, ha mondjuk elfogadható, vagy sem a politika.
MLM barát, vagy sem az oldal.
Vallással foglalkozol-e.
Valamint azt is elmondhatod itt, hogy lehet-e hirdetni.
Mondjuk lehet ilyen benne:
„Tanulás Beszélgetésen Keresztül”
„Kérdésekre nyitottak vagyunk”
„Csak miskolci kötődésüeket várunk”
4000 karakternyi szabályzatot rakhatunk össze, s minél több a szabály, ami mindenkire kötelező (azaz rád, mint tulajra is), és be is tartatod ezeket, akkor nagyon jó, békés csoportod lesz.
h. Láthatóság
Két féle csoport van, a Listed, ami kereshető, megtalálható és persze meghívással, ami lehet akár hirdetés, vagy a személyes/céges hírleveledben egy linkkel is tudsz új tagot szerezni, valamint az Unlisted, ami csak meghívással, link kiküldéssel működik, de kereséssel nem lehet rátalálni.
i. Engedélyek
Itt megadhatod, hogy a
-csoport tagjai meghívhatnak-e új tagokat
-friss tartalmakat az adminoknak el kell-e fogadniuk (ez nagyobb csoportokban lehet fontos, ahol sok lehet a spam)
*Volt egy kérdőív, ahol utolsóként jelöltétek meg ezt az epizódot, mint legérdekesebb, mert csak 12% szerette volna ezt a tartalmat elől látni. Hát most itt van a 6. epizódként.
2. Múlt
Tudtad, hogy a Linkedin a Csoportok miatt lett nagy? Háát, igen. Mikor én beléptem 2007-ben, már nagyban mentek a csoportok, 3 éve. Ahogy az első epizódban, a Linkedin Történetében is mondtam, 2004 óta vannak Linkedin Groups. Míg a Facebookon 2007-ig kellet várni a csoportokra.
Nagyon komoly dolog volt. Voltak Template levelek (Üdvözlő, Elbocsátó, Jelentkezőknek kimenő levél), voltak Analytics grafikonok és sok-sok aktív ember.
3. Jelen
Mára a csoportokról ez juthat eszedbe: „Riga motor megy, ha tolják” csak akkor mennek, ha a tulajdonos tolja. De akkor megy.
Ajánlott erre egy dedikált embert, vagy egy külső céget szerződtetni, mert sok energia és idő befektetés, de sok is az eredménye.
II. Miért oly szexi a Linkedin Csoport
Csoport, mint célcsoport
Tartalom:
1.Sokat lehet
2.Egyik legfrankóbb tulajdonsága a Linkedin Csoportoknak az, hogy egy hivatalos lehet egy célcsoport.
Van nem hivatalos hirdetési lehetőség is
3.Valamint ingyen lehet levelezni belőle minden Csoport taggal.
4.Aktivitásoddal énmárkádat építheted.
5.Bizalom keltő lépésekkel a csoportban ismertté válhatsz.
1. Learning by discussionazaz tanulás beszélgetés révén
Ez a jó út. Erre érdemes törekedni.
2. Hirdetés 2+1 féle hirdetés képzelhető itt el, amiből egy a hivatalos verzió
i. Kezdjük a hivatalossal, tehát kell egy csoport, és kell egy kampány menedzser, amivel a hirdetéseket tudom kezelni.Kell egy cél, amiért ezt a célzott csoportot létrehozom.
Kell sok-sok energia és idő, amivel ezt a csoportot izgalmassá, élvezhetővé és eredményessé tesszük. Hogy ne csak úgy l’art pour l’art legyen.
A célzott csoport lehet a célcsoport.
Remarketing célcsoport is lehet, amit ugyan a Linkedinen célzok meg, de az egész világ széles hálón, azaz interneten elérem így a csoport tagjait.
Ha van egy jó szakmai csoportod, aminek minimum 1000 tagja van, akkor használhatod célcsoportnak. Ez azért nagyon jó, mert így csomó olyan attribútumot nem kell beállítanod, amivel ezek közül sokat véletlenül kiszűrnél.
ii. A két féle nem hivatalos és igazából tiltott hirdetési formák:
a. Háttérkép, mint hirdetési felület
1776px × 444px
b. Kiemelt cikk, mint sponzorációs lehetőség
Ez egy egyhetes időintervallumra való. Erre is van egy kis trükk, ha egyszerre több tartalmat engedélyezel, s közülük 3-ik vagy többedikként újra és újra felteszed a posztot, akkor újra és újra kiemelheted
3. Aktivitás
Két felhasználója van egy csoportnak, úgy a Facebookon, mint a Linkedinen
- A Tag
- Az Admin (10 tulaja lehet a csoportnak, és 20 managere [ha felveszel még 9 tulajt, akkor azok akár ki is rakhatnak a csoportból!!!])
4. Ingyen levelezés a Linkedin Csoportokból
Ez talán az egyik legkevésbé ismert lehetőség. Sok éven keresztül használtuk erre, majd havi 15 ilyen levélre korlátozták a felhasználást, aztán tavaly visszakaptuk a teljes Linkedint tagságra nyitott lehetőséget.
5. Lépések, hogy elismert legyél egy csoportban és a saját tartalmadnak is legyen helye, ez itt nem Hűbele Balázs területe
1.csoport tagság
a. maximum 100 csoport tagja lehetsz
b. de kb. 3-5 csoportban könnyű egyszerre aktívnak maradni
c. és kb. 1 lesz a fő csoport
2.keress jó csoportot, ez most kicsit nehéz, mert sok félhalott csoport van, melyeknek a felélesztése nagy munka
lépj be egyszerre többe, és nézd át, hogy mennyire érzed otthon magad benne
i. ha nem, lépj ki
ii. ha igen:
1. olvasd el a legtöbb Like-ot, Commentet kapott cikkeket
2. reagálj rájuk, kezdetben csak Like-olj (a tenyeren szív 10%-al több értéket mutat az algoritmusnak, mint a Like, Taps, Szív, Égő, Kiváncsi arc)
3. aztán kommentelj
4. hozz be jó szakmai cikkeket, amiket eddig nem láttál, s írj hozzájuk 2 okos mondatot, majd KÉRDEZZ! Milyen hasznos tippet szereztél? Mi hiányzott a cikkből? Te miként jártad volna körül a témát?
mindig reagálj minden hozzászólásra
5. és kb 2-3 hét, egy hónap múlva jöhet a saját tartalom
Kezdetben a részvétel a fontos. A BIZALMAT kell érdemelni.
3. A saját tartalmat csak OKOSAN, havi 2-3 alkalommal ossz meg tartalmat. S inkább 2 szerzett (currated) és egy alkotott (created) tartalmad legyen.
4. Légy és maradj pozitív, ezt az attitűdöt nekem is kell gyakorolni.
Vendégem ma Friedmann Tamás, aki nem ismeri Tamást, ő a BNI Magyarország második tagja, ingatlan szakértő és B2B matchmaker, Thomas Friedmann néven találod meg a Linkedinen és az epizód leírásban megtalálod a linket, ami a profiljára mutat