LINKEDIN KÉRDÉSEID... MEGVÁLASZOLtam |
Feltettétek a kéréseiteket, Bánki Tamás pedig megválaszolja őket, több mint 10 év Linkedin szakértői tapasztalatával.
|
1. Milyen a Linkedin profilom?
Többnyire a Linkedin felhasználók profilja nem mutatja be a felhasználók értékeit. A Linkedin szerint csak 50%-nak van megfelelően kitöltve a profilja. De a valóság ennél sokkal rosszabb.
Bánki Tamás 2011 óta évben több ezer Linkedin profilt nézett át. Sokaktól hallotta, hogy: "azta, nem is tudtam, hogy ezt is be lehet állítani!" vagy, hogy "soha nem gondoltam erre, így!"
Tipp: kérd a tokától bokáig Linkedin profil elemzést javaslatokkal!
2. Aki fenn van a Linkedinen az gyakorlatilag álláskereső?
A Linkedinen nagy átlagban a munkaerőpiacon résztvevő szereplők vesznek részt. Ugyanakkor nem mindenki azért van itt, hogy munkát találjon. Van, aki munkaerőt keres, van, aki színész, focista, marketinges, beszerző vagy katona és a többi. Nem biztos, hogy állást keres.
3. Mi a Linkedin?
A Linkedin egy üzleti és szakmai közösségi hálózat, amely lehetőséget biztosít a felhasználóknak szakmai kapcsolatok építésére, álláskeresésre és karrierlehetőségek kutatására. A Sales Navigator: a kapcsolatalapú értékesítéshez nyújt segítséget, adatokkal és kapcsolatokkal támogatva a növekedést. A Recruiter (lite) lehetővé teszi a nagy volumenű toborzást. A Linkedin a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata. 2002 decemberében alapították, és 2003. május 5-én indították el. A Linkedin üzleti kapcsolatok létesítésére, munkaerő toborzásra, értékesítésre marketingre és álláskeresésre épül. Több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik. Magyarországon 2024 Q1-ben 1,5 millió felhasználója volt.
4. Mitől működik jobban a Linkedin? Mire fókuszáljak?
A legjobban akkor működik a Linkedin, ha aktív tartalommegosztó vagy. Ha napjában egyszer hozol hasznos, segítő tartalmat (ld 11. pont), amivel a célcsoportodnak (hasonlók mint te, ügyfeleid) minőségi tartalmat. Előre lehet dolgozni; örökzöld tartalmakat időnként visszahozhatsz.
5. Sok a kapcsolatom. És akkor most mit csináljak velük?
A kapcsolati hálód lehetőségek tárháza. Kapcsold be a születésnap / új pozíció / új oktatás kezdés mutatót és azontúl, hogy gratulálsz nekik, írj egy személyes Linkedin üzenetet is és kezdj el egy beszélgetést. Láss minden kapcsolatban lehetőséget.
6. A profil fotó fontos?
Igen, nagyon fontos. A Linkedin olyan mint a konferencián a kávészünet, mint suliban a nagy szünet, mint hétvégén a party. Ha nem látszol, senki nem ismer meg. Egy önbizalommal teli kép bizalmat kelt. Legyen világos, esetleg meglepően erős színű a háttered, hogy kilógj a sorból. Ha mosolyogsz, az még jobb! Egy kutatás eredménye szerint 86%-a a Linkedin felhasználóknak nem bízik meg a képtelenekben, a logó, vagy avatar fejűekben.
7. Mit írjak a Linkedinre?
Legyen autentikus mindig, amit írsz. A legnagyobb félelmeink egyike, hogy negatív megítélésben lesz részünk. Írj sokat, aztán megjön a "hangod". Mindent figyelj meg és a saját célodnak megfelelően írd meg: Mint pl. A Bosch egyik top vezetője, aki a reptéren a Bosch tűzoltó rendszert látja, lefotózza, s megírja, hogy a Bosch vigyáz az utasokra.
8. Hogyan tudok megemlíteni, betaggelni valakit egy bejegyzésben?
Ha olyat írsz, amiben engem szeretnél tedd a kukac jelet a nevem elé, így: @tamas banki és megjelenek a szövegben.
9. Milyen gyakran frissítsem a profilom?
Minimum negyedévente írj hozzá, változtass meg valamit, alakítsd át kicsit.
10. Tudok több céges oldalt kezelni?
Igen.
11. Hogyan kezdjek tartalmat gyártani?
Ha ma kezded a Linkedint, én nem a saját bejegyzéssel kezdeném. Két hónapon át csak ezt csinálnám:
·Követném, figyelném azokat, akiknek nagyon jó a Linkedin profilja
·Készítenék egy jó profilt, ebben segítségedre lehet a bankitamas.hu/magan
·Inspiráló tartalom készítőket követnék
·Napi 20-30 percben csak hozzászólnék tartalmaikhoz, írj jól végig gondolt mondatokat.
·Amit olvastál, arra adj egy like-ot
Ha így kezded, kisujjadban lesz a tartalom írás a Linkedinre, és utána jöhet a saját tartalom.
Többnyire a Linkedin felhasználók profilja nem mutatja be a felhasználók értékeit. A Linkedin szerint csak 50%-nak van megfelelően kitöltve a profilja. De a valóság ennél sokkal rosszabb.
Bánki Tamás 2011 óta évben több ezer Linkedin profilt nézett át. Sokaktól hallotta, hogy: "azta, nem is tudtam, hogy ezt is be lehet állítani!" vagy, hogy "soha nem gondoltam erre, így!"
Tipp: kérd a tokától bokáig Linkedin profil elemzést javaslatokkal!
2. Aki fenn van a Linkedinen az gyakorlatilag álláskereső?
A Linkedinen nagy átlagban a munkaerőpiacon résztvevő szereplők vesznek részt. Ugyanakkor nem mindenki azért van itt, hogy munkát találjon. Van, aki munkaerőt keres, van, aki színész, focista, marketinges, beszerző vagy katona és a többi. Nem biztos, hogy állást keres.
3. Mi a Linkedin?
A Linkedin egy üzleti és szakmai közösségi hálózat, amely lehetőséget biztosít a felhasználóknak szakmai kapcsolatok építésére, álláskeresésre és karrierlehetőségek kutatására. A Sales Navigator: a kapcsolatalapú értékesítéshez nyújt segítséget, adatokkal és kapcsolatokkal támogatva a növekedést. A Recruiter (lite) lehetővé teszi a nagy volumenű toborzást. A Linkedin a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata. 2002 decemberében alapították, és 2003. május 5-én indították el. A Linkedin üzleti kapcsolatok létesítésére, munkaerő toborzásra, értékesítésre marketingre és álláskeresésre épül. Több mint 1 milliárd felhasználóval rendelkezik. Magyarországon 2024 Q1-ben 1,5 millió felhasználója volt.
4. Mitől működik jobban a Linkedin? Mire fókuszáljak?
A legjobban akkor működik a Linkedin, ha aktív tartalommegosztó vagy. Ha napjában egyszer hozol hasznos, segítő tartalmat (ld 11. pont), amivel a célcsoportodnak (hasonlók mint te, ügyfeleid) minőségi tartalmat. Előre lehet dolgozni; örökzöld tartalmakat időnként visszahozhatsz.
5. Sok a kapcsolatom. És akkor most mit csináljak velük?
A kapcsolati hálód lehetőségek tárháza. Kapcsold be a születésnap / új pozíció / új oktatás kezdés mutatót és azontúl, hogy gratulálsz nekik, írj egy személyes Linkedin üzenetet is és kezdj el egy beszélgetést. Láss minden kapcsolatban lehetőséget.
6. A profil fotó fontos?
Igen, nagyon fontos. A Linkedin olyan mint a konferencián a kávészünet, mint suliban a nagy szünet, mint hétvégén a party. Ha nem látszol, senki nem ismer meg. Egy önbizalommal teli kép bizalmat kelt. Legyen világos, esetleg meglepően erős színű a háttered, hogy kilógj a sorból. Ha mosolyogsz, az még jobb! Egy kutatás eredménye szerint 86%-a a Linkedin felhasználóknak nem bízik meg a képtelenekben, a logó, vagy avatar fejűekben.
7. Mit írjak a Linkedinre?
Legyen autentikus mindig, amit írsz. A legnagyobb félelmeink egyike, hogy negatív megítélésben lesz részünk. Írj sokat, aztán megjön a "hangod". Mindent figyelj meg és a saját célodnak megfelelően írd meg: Mint pl. A Bosch egyik top vezetője, aki a reptéren a Bosch tűzoltó rendszert látja, lefotózza, s megírja, hogy a Bosch vigyáz az utasokra.
8. Hogyan tudok megemlíteni, betaggelni valakit egy bejegyzésben?
Ha olyat írsz, amiben engem szeretnél tedd a kukac jelet a nevem elé, így: @tamas banki és megjelenek a szövegben.
9. Milyen gyakran frissítsem a profilom?
Minimum negyedévente írj hozzá, változtass meg valamit, alakítsd át kicsit.
10. Tudok több céges oldalt kezelni?
Igen.
11. Hogyan kezdjek tartalmat gyártani?
Ha ma kezded a Linkedint, én nem a saját bejegyzéssel kezdeném. Két hónapon át csak ezt csinálnám:
·Követném, figyelném azokat, akiknek nagyon jó a Linkedin profilja
·Készítenék egy jó profilt, ebben segítségedre lehet a bankitamas.hu/magan
·Inspiráló tartalom készítőket követnék
·Napi 20-30 percben csak hozzászólnék tartalmaikhoz, írj jól végig gondolt mondatokat.
·Amit olvastál, arra adj egy like-ot
Ha így kezded, kisujjadban lesz a tartalom írás a Linkedinre, és utána jöhet a saját tartalom.