A Linkedin egy kereső motor. De ezt már mondtam korábbi epizódokban is.
Ok, akkor csapjunk is bele, a Bekapcsol, a magyar Linkedin podcast az ingyenesen használható Linkedinről szól.
Az epizód leírást a bankitamas.hu/12 címen találod. Írj véleményt így: bankitamas.hu/velemeny. Kérdezz hanggal, hanggal válaszolok a bankitamas.hu/hanguzenet
Tartalom
1. Legfontosabb találatot befolyásoló tényezők
2. A cél, hogy megtaláljanak
i. SEO vs SHO?
ii. Hova írjak mit?
iii. Miből mennyit?
3. Boolean search, hogy meg is találjam, amit keresek
i. Mi a manó az a Boolean?
ii. Tanuljunk a keresési profiktól!
iii. Értékesítő-e a HR-es? És ez miért fontos?
4. Linkedin Search & az All Filters
i. Milyen kereső rubrikák vannak?
ii. Hol tudom a Booleant használni?
Vágjunk is bele.
1. Legfontosabb találatot befolyásoló tényezők
Nagyban befolyásolja a Linkedin keresési eredményeinket, hogy a célszemély (mondjuk Te):
• hogy milyen aktív vagy a Linkedinen
• milyen jól keresel (search)
• milyen távol vagyunk egymástól a Linkedin kapcsolati hálójában, 1st (első szintű) vagy 2nd (másod szintű) esetleg 3rd (harmad szintű) vagy azon is túliban
2. A cél, hogy megtaláljanak
i. SEO vs SHO?
Bár, azt sokan tudják, hogy mi is az a SEO (Search Engine Optimization; keresőmotor optimalizálás, azaz olyan keresőszavakkal való zsonglőrködés, amikre keresnek a felhasználók).
Ez megvan, de akkor meg mi a csuda az az SHO, nem só! Hanem Search Human Optimization. Ami ma már majdnem ugyanaz.
Azaz olyan keresőszavakat kell használni, amit tényleg használnak az emberek, mert az algoritmusok már arra is odafigyelnek, hogy mi mit keresünk, kerestünk korábban.
Tehát, a lényeg itt az, hogy a Linkedinen olyan kifejezéseket használjunk a Profilunkban, Tartalmainkban, amire keresnek azok, akiket szeretnénk, hogy megtaláljanak minket. Arra viszont nagyon fontos figyelni, hogy a Linkedin Profilon, az About részben, vagy egy-egy munkatapasztalatnál vagy egy-egy iskolai leírásnál, csak egységenként egy alkalommal használható ugyanaz a kifejezés.
Itt jön a képbe a SHO, azaz a szinonimák, az emberi tényező, aki gondol a hasonló jelentésű szavakra is. Ehhez jó használni a szinonimaszotar.hu-t.
És ezeket használjuk #hashtag-nek is.
Tehát legyen 3 keresőszavad, olyan, mint a „social media marketing” vagy „european project manager” vagy „egészségügy modell elemző” majd ezeket a kifejezéseket használd mindenhol a profilod minden leírásában (pozíció neve, pozíció leírása, recommendations (ajánlások), skills (készségek), melyekhez jöjjenek csak az endorsementek. Ezekről a harmadik epizódban beszéltem mélyebben, a Linkedin Profil részeinél, a bankitamas.hu/3 oldalon nézheted ezt meg. A legjobb egy hasonló szakértőtől kapni elismerést. Mivel a szakértőt a Linkedin már elismerte, ezért egy elismert szakértőtől jövő elismerés még erősebbé tesz Téged is, és ha Te adsz neki, akkor őt is. Ezt keresztbe linkelésnek hívják
ii. Hova írjak mit?
Tartalmi helyek a Linkedinen:
a. Profil
i. Headline – Fősor, a név alatt, 220 karaktert biztosít, amiből 70-80 látszik mobilon
ii. About – Rólam, 2600 karakternyi helyet ad, amiben a szinonimák is jól elférnek
iii. Experience – Munkatapasztalatok neve 100 karakter lehet, a leírás pedig minimum 200 maximum 2000
iv. Education – Oktatás
v. Licences & Certificates – Engedélyek és Bizonyítványok
vi. Skills – Készségek – ez csak a Talent Soultions-szel kereshető
vii. Recommendations – Ajánlások – itt meg kall mondanunk a minket Ajánlóknak, hogy milyen keresőszavakat használjanak, de a legjobb, ha egy vázlatot írunk nekik, ezzel is megkönnyítve a dolgukat, maximum 3000 karakter lehet, de akár egy erős mondat, vagy 2-3 bekezdés is lehet elég
viii. Accomplishments – Elért eredmények – itt minden lehetőséget érdemes kihasználni
b. Feed – Üzenőfal
i. tartalom – maximum 1300 karakter lehet
ii. comment, azaz a hozzászólás – maximum 1000 karakter lehet
c. Csoport
i. tartalom – maximum 2000 karakter lehet
ii. comment – maximum 1000 karakter helyed van itt is
d. Céges oldal
i. cég neve – maximum 100 karakter
ii. headline, azaz fősor 120 karakternyi helyet ad
iii. leírás – minimum 200 karakter, maximum 1500 karakter
iv. tartalom – minimum 200, maximum 700
vi. commentre itt is 1000 karakter helyed van
vii. Article – Cikk – itt maximum kb. 120.000 karakternyi (kb. 60 oldal) helyed van
iii. Miből mennyit?
Ahogy már fent is írtam, a szövegírásnál a szinoníma szótár lesz a legjobb barátod, hogy ne ismételgesd magad, ami nagyon nem SHO barát. A Linkedin ugyanakkor nem bünteti a túl optimalizált profilt, bár a túl optimalizált tartalmakat az emberek büntetik azzal, hogy hamar elkattintanak, s most a Linkedinen a legfontosabb varázsszó a DWELL TIME, az oldalon töltött idő. Azaz azt a tartalmat szereti a Linkedin 2020 decemberében, de valószínűleg ez nem változik meg a közeljövőben sem, ahol sok időt tölt a felhasználó, azaz Te meg én.
Ha a tartalmam vonzó, ott maradsz és végig olvasod. Talán még a hozzászólásokat is, mert azok is sokszor nagyon érdekesek. Gyakran gondolatformálóak.
Fontos
Helyesírási hibából nagyon keveset véts, mert arra nagyon háklisak az emberek.
3. Boolean search, hogy meg is találjam, amit keresek
i. Mi a manó az a Boolean?
A keresőmotorok a Boolean algebrán alapuló logikát használják. Ezért a reverse engineering, azaz a fordított logika elvén, érdemes nekünk is ezt használni.
A Boolean algebra George Boole-hoz köthető, aki 1847-ben adta ki a „Logika matematikai analízise” című könyvét, írja a Wikipedia. És igen, a lényeg itt a logika. Egyszerű keresési metódus, melynek a következő elemeit kell ismerni:
• AND = és – ezzel szűkítjük a keresési találatainkat, igazából erre legritkább esetben van csak szükség, mert a Linkedin alapértelmezetten AND-nek veszi, ha nem írsz oda semmit pl.: alma és répa
• OR = vagy – tágítjuk az eredmény körének sugarát; pl.: alma vagy répa, érzed a különbséget
• NOT = nem, nincs – kizárunk valamit; pl.: alma, nem répa
• idézőjelek, hogy több szót egy kereső kifejezéssé tegyek pl.: „marketing manager”; idéző jelek nélkül ez marketing és manager, ami egy sokkal tágabb találatot eredményez, mintha csak „marketing manager”-t keresnénk
• a zárójelek közé több kereső kifejezést pakolhatok („marketing manager” „online marketing manager”)
ii. Tanuljunk a keresési profiktól!
Két nagy csoport keres aktívabban, mint a többiek. A HR-esek és az értékesítők. Persze mindkettőnek a keze alá dolgozik a marketing csapat. Ebben mi vagyunk a jók.
A Boolean egy nagyon fontos kifejezés. De vannak keretei a Linkedinen, ha ingyenesen használod, ahogy én is.
A 12. epizód leírását a bankitamas.hu/12 oldalon találod. Véleményt így írj: bankitamas.hu/velemeny oldalon írhatsz. Hang üzenetet bankitamas.hu/hanguzenet
iii. Értékesítő-e a HR-es? És ez miért fontos?
Sokan nem jó lovon ülnek, mikor a HR-est, toborzót nem Sales-esként gondolják, pedig nagyon komoly értékesítési munka a pozíció eladása a (nem csak) Linkedin felhasználóknak, hogy a munkaerejükkel megvegyék ezt a pozíciót.
És ha már megvette, akkor is folyamatosan kell vele foglalkozni, mint az érétkesítőnek a hosszútávú ügyfelével, mert ha eleget foglalkozunk vele, ajándékokkal halmozzuk el, akkor ő is folyamatosan tőlünk vesz.
Ez azért nagyon fontos, hogy azok a HR-esek is belássák, hogy az ügyfél (alkalmazott) nagyon fontos nekik, mint ahogy minden jó értékesítő folyamatosan simogatja az ügyfelét.
4. Linkedin Search & az All Filters
i. Milyen kereső rubrikák vannak?
Connections – 1st, 2nd, 3rd – első, másod, harmad szintű kapcsolataid – ingyenesen csak a 1st & a 2nd használható – jelölj be a Linkedinen és azonnal lesz egy 16.000-es 2nd szintű kapcsolati hálód
Connections of – Kinek a kapcsolata legyen, azaz a saját 1st szintű kapcsolataid kapcsolatait kerestheted
Locations – Földrajzi hely
Current companies – A cég(ek), ahol dolgozik
Past companies – A cég(ek), ahol dolgozott
Industries – Iparág, a bankitamas.hu/147i-re kattintva megleled mind a 147 Linkedin iparágat
Profile language – Profil nyelv, melyekből választhatsz, azaz bár lehet magyarul a profilod, de nem tudsz keresni rá
- English – Angol
- Spanish – Spanyol
- French – Francia
- German – Német
- Italian – Olasz
Schools – Iskola, ahol keresel, ha van az iskolának van Linkedinen oldala, van is egy videóm ehhez, amit megtalálsz az epizód leírásban, érdekesség képen mondom, hogy a Liszt Ferenc Zeneakadémiára 1700 Linkedin tag járt
Contact interests – Önkéntes felajánlás, nyilván nem ezt jelenti a szöveg, de erre gondolt a költő ;o)
- Probono consulting and volunteering – Pro Bono (ingyen szakmai) tanácsadás és önkéntesség
- Joining a nonprofit board – Csatlakozás nonprofit szervezet elnökségébe
Services – Szolgáltatások, melyeket egy listából lehet kiválasztani, a listát itt találod
First name – Utónév, avagy keresztnév
Last name – Családi név, avagy vezetéknév
Title – Pozíció neve, amire keresel
Company – Cég, amiben keresel
ii. Hol tudom a Booleant használni?
Minden keresési ablakban tudsz használni valamennyi Booleant, a baj csak az, hogy a 3-4 OR-t (vagy AND-et) használhatsz (AND-et nem kell használni)
Néhány példát mondok: "online marketing" "biotechnological engineer" 0 eredményt kaptam, míg ha "online marketing" OR "biotechnological engineer"a keresés, akkor ez 3.410.000, NOT-tal ("online marketing" NOT "biotechnological engineer") ez az eredmény szintén 3.410.000, míg a "biotechnological engineer" NOT "online marketing" eredménye csak 155 ember.
A NOT-ok száma, mint már mondtam, korlátlanul használható mindenhol.
Írj véleményt így: bankitamas.hu/velemeny.
Kérdezz hanggal, hanggal válaszolok a bankitamas.hu/hanguzenet
Ok, akkor csapjunk is bele, a Bekapcsol, a magyar Linkedin podcast az ingyenesen használható Linkedinről szól.
Az epizód leírást a bankitamas.hu/12 címen találod. Írj véleményt így: bankitamas.hu/velemeny. Kérdezz hanggal, hanggal válaszolok a bankitamas.hu/hanguzenet
Tartalom
1. Legfontosabb találatot befolyásoló tényezők
2. A cél, hogy megtaláljanak
i. SEO vs SHO?
ii. Hova írjak mit?
iii. Miből mennyit?
3. Boolean search, hogy meg is találjam, amit keresek
i. Mi a manó az a Boolean?
ii. Tanuljunk a keresési profiktól!
iii. Értékesítő-e a HR-es? És ez miért fontos?
4. Linkedin Search & az All Filters
i. Milyen kereső rubrikák vannak?
ii. Hol tudom a Booleant használni?
Vágjunk is bele.
1. Legfontosabb találatot befolyásoló tényezők
Nagyban befolyásolja a Linkedin keresési eredményeinket, hogy a célszemély (mondjuk Te):
• hogy milyen aktív vagy a Linkedinen
• milyen jól keresel (search)
• milyen távol vagyunk egymástól a Linkedin kapcsolati hálójában, 1st (első szintű) vagy 2nd (másod szintű) esetleg 3rd (harmad szintű) vagy azon is túliban
2. A cél, hogy megtaláljanak
i. SEO vs SHO?
Bár, azt sokan tudják, hogy mi is az a SEO (Search Engine Optimization; keresőmotor optimalizálás, azaz olyan keresőszavakkal való zsonglőrködés, amikre keresnek a felhasználók).
Ez megvan, de akkor meg mi a csuda az az SHO, nem só! Hanem Search Human Optimization. Ami ma már majdnem ugyanaz.
Azaz olyan keresőszavakat kell használni, amit tényleg használnak az emberek, mert az algoritmusok már arra is odafigyelnek, hogy mi mit keresünk, kerestünk korábban.
Tehát, a lényeg itt az, hogy a Linkedinen olyan kifejezéseket használjunk a Profilunkban, Tartalmainkban, amire keresnek azok, akiket szeretnénk, hogy megtaláljanak minket. Arra viszont nagyon fontos figyelni, hogy a Linkedin Profilon, az About részben, vagy egy-egy munkatapasztalatnál vagy egy-egy iskolai leírásnál, csak egységenként egy alkalommal használható ugyanaz a kifejezés.
Itt jön a képbe a SHO, azaz a szinonimák, az emberi tényező, aki gondol a hasonló jelentésű szavakra is. Ehhez jó használni a szinonimaszotar.hu-t.
És ezeket használjuk #hashtag-nek is.
Tehát legyen 3 keresőszavad, olyan, mint a „social media marketing” vagy „european project manager” vagy „egészségügy modell elemző” majd ezeket a kifejezéseket használd mindenhol a profilod minden leírásában (pozíció neve, pozíció leírása, recommendations (ajánlások), skills (készségek), melyekhez jöjjenek csak az endorsementek. Ezekről a harmadik epizódban beszéltem mélyebben, a Linkedin Profil részeinél, a bankitamas.hu/3 oldalon nézheted ezt meg. A legjobb egy hasonló szakértőtől kapni elismerést. Mivel a szakértőt a Linkedin már elismerte, ezért egy elismert szakértőtől jövő elismerés még erősebbé tesz Téged is, és ha Te adsz neki, akkor őt is. Ezt keresztbe linkelésnek hívják
ii. Hova írjak mit?
Tartalmi helyek a Linkedinen:
a. Profil
i. Headline – Fősor, a név alatt, 220 karaktert biztosít, amiből 70-80 látszik mobilon
ii. About – Rólam, 2600 karakternyi helyet ad, amiben a szinonimák is jól elférnek
iii. Experience – Munkatapasztalatok neve 100 karakter lehet, a leírás pedig minimum 200 maximum 2000
iv. Education – Oktatás
v. Licences & Certificates – Engedélyek és Bizonyítványok
vi. Skills – Készségek – ez csak a Talent Soultions-szel kereshető
vii. Recommendations – Ajánlások – itt meg kall mondanunk a minket Ajánlóknak, hogy milyen keresőszavakat használjanak, de a legjobb, ha egy vázlatot írunk nekik, ezzel is megkönnyítve a dolgukat, maximum 3000 karakter lehet, de akár egy erős mondat, vagy 2-3 bekezdés is lehet elég
viii. Accomplishments – Elért eredmények – itt minden lehetőséget érdemes kihasználni
b. Feed – Üzenőfal
i. tartalom – maximum 1300 karakter lehet
ii. comment, azaz a hozzászólás – maximum 1000 karakter lehet
c. Csoport
i. tartalom – maximum 2000 karakter lehet
ii. comment – maximum 1000 karakter helyed van itt is
d. Céges oldal
i. cég neve – maximum 100 karakter
ii. headline, azaz fősor 120 karakternyi helyet ad
iii. leírás – minimum 200 karakter, maximum 1500 karakter
iv. tartalom – minimum 200, maximum 700
vi. commentre itt is 1000 karakter helyed van
vii. Article – Cikk – itt maximum kb. 120.000 karakternyi (kb. 60 oldal) helyed van
iii. Miből mennyit?
Ahogy már fent is írtam, a szövegírásnál a szinoníma szótár lesz a legjobb barátod, hogy ne ismételgesd magad, ami nagyon nem SHO barát. A Linkedin ugyanakkor nem bünteti a túl optimalizált profilt, bár a túl optimalizált tartalmakat az emberek büntetik azzal, hogy hamar elkattintanak, s most a Linkedinen a legfontosabb varázsszó a DWELL TIME, az oldalon töltött idő. Azaz azt a tartalmat szereti a Linkedin 2020 decemberében, de valószínűleg ez nem változik meg a közeljövőben sem, ahol sok időt tölt a felhasználó, azaz Te meg én.
Ha a tartalmam vonzó, ott maradsz és végig olvasod. Talán még a hozzászólásokat is, mert azok is sokszor nagyon érdekesek. Gyakran gondolatformálóak.
Fontos
Helyesírási hibából nagyon keveset véts, mert arra nagyon háklisak az emberek.
3. Boolean search, hogy meg is találjam, amit keresek
i. Mi a manó az a Boolean?
A keresőmotorok a Boolean algebrán alapuló logikát használják. Ezért a reverse engineering, azaz a fordított logika elvén, érdemes nekünk is ezt használni.
A Boolean algebra George Boole-hoz köthető, aki 1847-ben adta ki a „Logika matematikai analízise” című könyvét, írja a Wikipedia. És igen, a lényeg itt a logika. Egyszerű keresési metódus, melynek a következő elemeit kell ismerni:
• AND = és – ezzel szűkítjük a keresési találatainkat, igazából erre legritkább esetben van csak szükség, mert a Linkedin alapértelmezetten AND-nek veszi, ha nem írsz oda semmit pl.: alma és répa
• OR = vagy – tágítjuk az eredmény körének sugarát; pl.: alma vagy répa, érzed a különbséget
• NOT = nem, nincs – kizárunk valamit; pl.: alma, nem répa
• idézőjelek, hogy több szót egy kereső kifejezéssé tegyek pl.: „marketing manager”; idéző jelek nélkül ez marketing és manager, ami egy sokkal tágabb találatot eredményez, mintha csak „marketing manager”-t keresnénk
• a zárójelek közé több kereső kifejezést pakolhatok („marketing manager” „online marketing manager”)
ii. Tanuljunk a keresési profiktól!
Két nagy csoport keres aktívabban, mint a többiek. A HR-esek és az értékesítők. Persze mindkettőnek a keze alá dolgozik a marketing csapat. Ebben mi vagyunk a jók.
A Boolean egy nagyon fontos kifejezés. De vannak keretei a Linkedinen, ha ingyenesen használod, ahogy én is.
A 12. epizód leírását a bankitamas.hu/12 oldalon találod. Véleményt így írj: bankitamas.hu/velemeny oldalon írhatsz. Hang üzenetet bankitamas.hu/hanguzenet
iii. Értékesítő-e a HR-es? És ez miért fontos?
Sokan nem jó lovon ülnek, mikor a HR-est, toborzót nem Sales-esként gondolják, pedig nagyon komoly értékesítési munka a pozíció eladása a (nem csak) Linkedin felhasználóknak, hogy a munkaerejükkel megvegyék ezt a pozíciót.
És ha már megvette, akkor is folyamatosan kell vele foglalkozni, mint az érétkesítőnek a hosszútávú ügyfelével, mert ha eleget foglalkozunk vele, ajándékokkal halmozzuk el, akkor ő is folyamatosan tőlünk vesz.
Ez azért nagyon fontos, hogy azok a HR-esek is belássák, hogy az ügyfél (alkalmazott) nagyon fontos nekik, mint ahogy minden jó értékesítő folyamatosan simogatja az ügyfelét.
4. Linkedin Search & az All Filters
i. Milyen kereső rubrikák vannak?
Connections – 1st, 2nd, 3rd – első, másod, harmad szintű kapcsolataid – ingyenesen csak a 1st & a 2nd használható – jelölj be a Linkedinen és azonnal lesz egy 16.000-es 2nd szintű kapcsolati hálód
Connections of – Kinek a kapcsolata legyen, azaz a saját 1st szintű kapcsolataid kapcsolatait kerestheted
Locations – Földrajzi hely
Current companies – A cég(ek), ahol dolgozik
Past companies – A cég(ek), ahol dolgozott
Industries – Iparág, a bankitamas.hu/147i-re kattintva megleled mind a 147 Linkedin iparágat
Profile language – Profil nyelv, melyekből választhatsz, azaz bár lehet magyarul a profilod, de nem tudsz keresni rá
- English – Angol
- Spanish – Spanyol
- French – Francia
- German – Német
- Italian – Olasz
Schools – Iskola, ahol keresel, ha van az iskolának van Linkedinen oldala, van is egy videóm ehhez, amit megtalálsz az epizód leírásban, érdekesség képen mondom, hogy a Liszt Ferenc Zeneakadémiára 1700 Linkedin tag járt
Contact interests – Önkéntes felajánlás, nyilván nem ezt jelenti a szöveg, de erre gondolt a költő ;o)
- Probono consulting and volunteering – Pro Bono (ingyen szakmai) tanácsadás és önkéntesség
- Joining a nonprofit board – Csatlakozás nonprofit szervezet elnökségébe
Services – Szolgáltatások, melyeket egy listából lehet kiválasztani, a listát itt találod
First name – Utónév, avagy keresztnév
Last name – Családi név, avagy vezetéknév
Title – Pozíció neve, amire keresel
Company – Cég, amiben keresel
ii. Hol tudom a Booleant használni?
Minden keresési ablakban tudsz használni valamennyi Booleant, a baj csak az, hogy a 3-4 OR-t (vagy AND-et) használhatsz (AND-et nem kell használni)
Néhány példát mondok: "online marketing" "biotechnological engineer" 0 eredményt kaptam, míg ha "online marketing" OR "biotechnological engineer"a keresés, akkor ez 3.410.000, NOT-tal ("online marketing" NOT "biotechnological engineer") ez az eredmény szintén 3.410.000, míg a "biotechnological engineer" NOT "online marketing" eredménye csak 155 ember.
A NOT-ok száma, mint már mondtam, korlátlanul használható mindenhol.
Írj véleményt így: bankitamas.hu/velemeny.
Kérdezz hanggal, hanggal válaszolok a bankitamas.hu/hanguzenet