A Linkedin a cégek, a szakemberek platformja lett. De a Linkedin Profil továbbra is az alap maradt.
Claudia Larouche írása inspirálta ezt a 10-es listát, amit a saját tapasztalatommal egészítek ki. 1. A Saját Nevünket használjuk Sokakban merül fel a gondolat, hogy a cégük nevét adják meg itt. Hála a Linkedinnek, a cégeknek külön felületet van, ez pedig a Céges Oldal. Példa: DrLinkedin.hu A könnyebb olvashatóság végett érdemes ekezetek nelkul írni, Keresztnev VEZETEKNEV elosztásban szedni. 2. Legyen Profi a Fényképünk Ha rápillantunk egy fotós által készített képre, akkor tudjuk, hogy
3. A Szakmai Fősorunk legyen Egyedi és Érdekes Itt 120 karaktert írhatunk le. Lehet benne
4. Hozzuk létre az Egyedi Linkedin URL-ünket (a 7. videó segít) Ez egy szuper egyszerű eszköz, ha egyszer elkészítettük, arra, hogy a telefonba is elmondhassam, hogy az én Linkedin Profilomat itt érheti el: linkedin.com/in/tamasbanki, lehetne ez is linkedin.com/pub/tamás-bánki/a/193/459 5. Minden Nap 1 Bejegyzés Tudom, hogy ez soknak tűnhet, de ha van magunkra 1-2 percünk naponta, akkor rohamosan fejlődhet ismertségünk, elismertségünk. Sőt, az aktív embereket előbb is találják meg. A Google-en is. 6. Legyen minél Több Része a Linkedin Profilnak Kitöltve Nagyon fontos, hogy legyen fent rólunk minél több, releváns adat. Az, hogy horgászunk, szintén lehet releváns tartalom. Ha viszont olyan helyen dolgoztunk, aminek rossz a megítélése, akkor csak azt írjuk le, hogy mivel foglalkoztunk. Az Összefoglaló, a Munkatapasztalatok, az Önkéntes tapasztalatok mind érdekesek lehetnek. 7. Töltsünk Fel Digitális Tartalmat Mind az Összefoglalóhoz, mind pedig a Munkatapasztalatokhoz tudunk feltölteni digitális tartalmat (videót, képet, prezentációt, stb.), mert ezek színt visznek, az amúgy elég egyhangú Profil oldalra. 8. Írjunk Rendszeresen Linkedin Blogot A Linkedinen lehetőségünk van hosszabb tartalmakat is megosztani. Ezt itthon gyakran félreértelmezik és egy hirdetési felületként használják. Ez nem a megfelelő magatartás. Itt az olvasóinkat kell segíteni, ötleteket adni nekik. Tartalmazhat videót, képet, prezentációt, infografikát, diagramokat, linkeket (általában 2-t javasolnak, maximum) valamint 3 angol nyelvű címkét. Írhatunk, magyarul, vagy egy más nyelven. De szerintem maximum 1 nyelven írjunk. Én a Linkedinen csak angolul blogolok. 9. Kapcsolódjon! Bár sokakkal vitába szállnék ez ügyben, én azt vallom, hogy a Linkedinen a mennyiség = a minőséggel. Azaz, ha sok a kapcsolatom, akkor sok a minőségi kapcsolatom is. Mások ugyanakkor azt mondják, hogy csak személyes ismerősökkel kapcsolódjunk a Linkedinen. S megint mások azt, hogy, akivel egy konferencián volt az ember, vagy egy iskolába járt... 10. Ajánlj és kérj Ajánlást Ajánlások nagyon fontos részei a Linkedinnek. Ebben én is úgy vagyok, hogy csak annak adok, akiről tényleg tudom, hogy ért ahhoz, amihez. Sokan mondják, hogy kérjünk ajánlást. Én mégis úgy vagyok ezzel, hogy előbb adjak, s csak aztán kérjek. Szerintem ez így fair.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Bánki Tamás, Linkedin szakértőA blogomat magyarul írom, s így segítek a Linkedin hatékony, eredményes használatban. Archív
September 2024
|