BÁNKI TAMÁS, LINKEDIN KKV-KNAK
  • Fő
  • Szolgáltatás
    • Vállalati felhasználó >
      • Vállalati képzések
    • Magán felhasználóknak
    • Személyes vagy Céges oldal elemzés
    • 15 perc ingyen Linkedin Tréining
  • Referencia
  • GYIK
  • Kapcsolat
  • Tudás
    • Blog
    • Podcast >
      • Hangüzenet - MUTATKOZZ BE, kérdezz röviden - Bekapcsol, a magyar Linkedin podcast postafiókja
      • Így írj podcast véleményt
    • Podcast KKV Toborzó
    • Video
    • Hirlevel
    • Cikkek
    • YouTube
    • Infografika
    • 147 Iparág
  • Én
    • DrLinkedin

10/III., sorozat a Linkedin Hirdetésről - Linkedin Targeting + 1 TRÜKK

1/1/2015

0 Comments

 
Linkedin Rubic Cube
Image: marketing.linkedin.com + DrLinkedin szerkesztés

Három dolog határozza meg a hirdetéseinket a Linkedinen, a landoló oldal (landing page), a tartalom és a célzás.

Arra gondolok, hogy ha van blogunk, rendszeres tartalmunk, akkor tudjuk használni a Sponzored Updatet (SU) vagy a Direct Sponsored Contentet (DSC), ha nincs, akkor csak a klasszikus szalag hirdetést, de mindezt egy célcsoportra kell optimalizálnunk, hogy a megfelelő konverziót érjük el.

A Linkedin hirdetésnek előfeltétele az, hogy legyen a cégünknek egy Linkedin Céges oldala, melynek elkészítésében tudunk segíteni. Kérdezzen bátran.

És ennél ez még egy kicsit bonyolultabb is. Mindjárt ki is csomagolom:
A = tartalom alapú különbség, B = landing page alapú különbség, C = célzás


A) tartalom alapú különbség
  1. van blogunk
  2. nincs blogunk
  3. mobilosok a cél
  4. nem mobilos Linkedin felhasználó a cél

  1. Tehát, ha van blogunk, akkor minden csak döntés kérdése. Dönthetünk a szalag hirdetés mellett, melynek az USA-ban átlag 0,03-0,04%-os az átkattintási rátája, de az ára ugyanúgy minimum €2, mint a SU vagy a DSC esetében SU & DSC CTR-je akár 0,4% is lehet).
  2. Ha nincs blogunk, akkor egyszerűbb a szalag hirdetéseket létrehozni, vagy egyedi tartalmat generálni a DSC-hez. Ebben az esetben is feltétel, hogy legyen Linkedin Céges oldalunk.
  3. Amennyiben a mobilosokat célozzuk, akkor csak az SU-t és a DSC-t javaslom, mivel a szalag hirdetés nem jelenik meg az app-ban, azaz se a mobilon, sem pedig tablet-on. Ekkor viszont szinte kötelező a blog, azaz a rendszeres tartalom.
  4. Amikor olyan a landing page-ünk, ami nagyobb képernyőt igényel, több tartalmat szeretnénk megosztani rajta, akkor mindenképp a szalag hirdetést javasolom, mert ebben az esetben biztos csak az asztali gépeken vagy a laptopokon látják majd a hirdetésünket.


B) landing page alapú különbség
  1. van
  2. nincs (legyen!)
  3. kevés tartalmas/kérdéses
  4. sok tartalmas/kérdéses
  5. +1 trükk

  1. Ha van landing page, az jó, mert a Linkedin megnézi, hogy mi van azon az oldalon, ahova a hirdetés mutat.
  2. Ha nincs, akkor lehet a Linkedin Céges oldalra vagy a Linkedin Csoportokba bevonni a kattintókat.
    Ugyanakkor azt javaslom, hogy minden termékhez legyen egy landing page. Ahogy valahol olvastam: Egy oldal, egy fókusz. Azaz, ha hírlevélre szeretnénk feliratkozókat, akkor legyen annak egy landing page-e, ha egy terméket szeretnénk eladni, arra legyen egy oldal. Mondjuk az én esetemben a DrLinkedin Hirdetés oldalam lehet egy jó fókusz.
  3. Egy jó példa a rövid tartalmas landoló oldalra a DrLinkedin hírlevél feliratkozó oldala.
  4. Erre pedig jó példa a fent már belinkelt DrLinkedin Hirdetés oldal.
  5. Ezt a trükköt egy veterán Google AdWords szakértőtől AJ Wilcoxtól hallottam (Ez egy megoldás arra, hogy a Linkedin robotjainak azt mutassuk, amit azok szeretnének látni, és a célcsoportunknak pedig azt, amit mi szeretnénk. Ez azért fontos, mert a Linkedinen Magyarországon -- egyelőre [már dolgozom rajta, hogy ne így legyen] csak angolul lehet hirdetni.):
    A webmesterünk segítségével a készíttessünk 2 landing page-et, az egyik legyen angol nyelvű, és érzékelje az oldal, hogy honnan nézik, azaz, ha az Egyesült Államokból, akkor angolul jelenjen meg. A Linkedin robotjai ugyanis 
    Mountain View-ból (a Google szomszédjából) jönnek ellenőrizni a landing page-ünket.
    Ha viszont a magyar célcsoportunk jön az oldalunkra, vagy bárki, aki nem az USA-ban van, akkor megjelenthet neki a magyar landoló oldal.

C) célzás 4 pillére + továbbiak
A már fent említett AJ Wilcoxtól tanultam meg a célzás 4 pillérét, amit az óra járásának megfelelően mutatom be.
  1. Title: célcsoportunk pozíciójának neve (Pl.: Linkedin Tanácsadó, Linkedin Profil Építés)
  2. Job Function + Seniority: munkaköre és vezetői szintje (Pl.: könyvelő, marketing, üzlet vezetés + ügyvezető, vezérigazgató, marketing vezető)
  3. Skills + Seniority: készségek és a vezetői szint
  4. Groups + Seniority: Linkedin Csoportok és a vezetői szint (Pl.: Hungary Business Society (HBS) Magyar Üzleti Társaság)

A kép alatt folytatódik a célzás további 9 lehetősége.

AJ Wilcox: A Linkedin Célzás 4 Pillére
AJ Wilcox: A Linkedin Célzás 4 Pillére -- Kép: blog.adstage.io
Ezen kívül az alábbiakra lehet célozni és ezeket lehet kizárni a célzásból:
  1. Földrajzi helyre (itt nem lehet helyet kizárni, azzal, hogy nem jelöljük be, kizárjuk)
  2. Cég nevére
  3. Iparágra
  4. Cég méretre
  5. Iskolára
  6. Tanulmányi körre
  7. Végzettség
  8. Nem (itt nem lehet helyet kizárni, azzal, hogy nem jelöljük be, kizárjuk [van Mindkét, Nők, Féfiak)
  1. Korcsoport (itt nem lehet helyet kizárni, azzal, hogy nem jelöljük be, kizárjuk)


Fontos Linkedin Hirdetési Rövidítések:
SU: Sponsored Update (Szponzorált Tartalom) - tartalmi hirdetés, amit eredetileg a Linkedin Céges oldalon jelenítettünk meg
DSC: Direct Sponsored Content (Direkt Szponzorált Tartalom) - tartalmi hirdetés, amit nem kell a Linkedin Céges oldalon megjeleníteni
CTR: Click Through Rate (Átkattintási Arány) - egy mérőszám, ami kifejezi a hirdetés megjelenésenkénti kattintási arányát
CPM: Cost per Mille (Ezer Kattintásonkénti Ár) - egy hirdetési beállítás, ahogy a neve is mutatja a kattintás árát 1000 megjelenésenként fizetjük
CPC: Cost per Click (Kattintásonkénti Ár) - ezzel a beállítással csak a kattintásonként kell fizetnünk, azaz akár több ezer megjelenésenként

Amennyiben bármi kérdése lenne Linkedin hirdetésekkel kapcsolatban, vagy segítségre lenne szüksége, akkor bátran keressen meg az alábbi elérhetőségeimen:
Telefon: +36 70 9328054
Email: tamas (kukac) drlinkedin.hu
Skype: DrLinkedin

Hírlevélre iratkozzon itt fel!

0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    Picture
    Bánki Tamás bejegyzései a Linkedinen
    View my profile on LinkedIn

    Bánki Tamás, Linkedin szakértő

    A blogomat magyarul írom, s így segítek a Linkedin hatékony, eredményes használatban.

    Mire jó, hogyan használhatjuk, mire érdemes figyelni. Trükkök és tippek.


    T: +36709328054
    Youtube: LinkedinKepzes
    Linkedin Céges: BankiTamas.hu
    Twitter: TamasBanki

    Facebook: LinkedinKepzes

    Archív

    February 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    December 2018
    October 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    August 2014

    RSS Feed

Szolgáltatások

Vállalati
Magán
​Álláshirdetés és Reklám
15 perc INGYEN Linkedin tréning​

Egyéb

Bekapcsol podcast
TokaBoka elemzés

Oktatóvideók

Rólam

Magamról
Statisztika
Kapcsolat
GYIK

Blog

Magyar Blog
Angol Blog

Tetszik Neked, amit csinálok? Segíts nekem a gépem felturbózásában.
​BuyMeACoff.ee/bankitamas

Bánki Tamás független, személyre szabott tanácsadó
​Független a LinkedIn® Corporation-től

​Bánki Tamás, a szakértő, akit úgy ismertél, DrLinkedin


Az árak fejenként számolódnak
© 2011-2023 Bánki Tamás
BankiTamas.hu, Minden jog fenntartva


BankiTamas.hu független Linkedin Szakértő, Bánki Tamás nem alkalmazottja a
LinkedIn® Corporation-nek

+36 70 932 8054
email
Linkedin Magyarul blog: BankiTamas blog


V.P. Tanácsadó Kft.
Adószám: 10870440-2-43
Cégjegyzékszám: 01 09 266527
1121 Szilassy út 14/b.
​
Adatvédelmi nyilatkozat
NAIH szám: 142770/2018
​
Linkedin Magyarul
Tokától Bokáig Linkedin Profil Elemzés Bánki Tamástól
Kövesd: #LinkedinByTamas

Bekapcsol, KKV podcast a Linkedinről

Frissül Bánki Tamás által,
jó ❤️-el, Nagykovácsiban, 2023-ban
  • Fő
  • Szolgáltatás
    • Vállalati felhasználó >
      • Vállalati képzések
    • Magán felhasználóknak
    • Személyes vagy Céges oldal elemzés
    • 15 perc ingyen Linkedin Tréining
  • Referencia
  • GYIK
  • Kapcsolat
  • Tudás
    • Blog
    • Podcast >
      • Hangüzenet - MUTATKOZZ BE, kérdezz röviden - Bekapcsol, a magyar Linkedin podcast postafiókja
      • Így írj podcast véleményt
    • Podcast KKV Toborzó
    • Video
    • Hirlevel
    • Cikkek
    • YouTube
    • Infografika
    • 147 Iparág
  • Én
    • DrLinkedin