BÁNKI TAMÁS, LINKEDIN KKV-KNAK
  • Fő
  • Szolgáltatás
    • Vállalati felhasználó >
      • Vállalati képzések
    • Magán felhasználóknak
    • Személyes vagy Céges oldal elemzés
    • 15 perc ingyen Linkedin Tréining
  • Referencia
  • GYIK
  • Kapcsolat
  • Tudás
    • Blog
    • Podcast >
      • Hangüzenet - MUTATKOZZ BE, kérdezz röviden - Bekapcsol, a magyar Linkedin podcast postafiókja
      • Így írj podcast véleményt
    • Podcast KKV Toborzó
    • Video
    • Hirlevel
    • Cikkek
    • YouTube
    • Infografika
    • 147 Iparág
  • Én
    • DrLinkedin

10/IV., sorozat a Linkedin Hirdetésről - a Klasszikus (+ történelem & best practice)

8/1/2015

0 Comments

 
Az első banner - 468×60px, a HotWired-en jelent meg 1994-ben
Az első banner - 468×60px, a HotWired-en jelent meg 1994-ben

Az online banner hirdetési formát, a HotWired (ma WIRED.com) vezette be, már 1994-ben. Ebből fejlődött ki az összes mai online hirdetési forma.

Picture
Amikor a HotWired 1994-ben bevezette a grafikus bannert, én akkor kezdtem el internetezni. 20 éve.

A CPM (cost per mille, 1000 megtekintés) fogalmát 11 évvel 1994 után, 2005-ben, a Netscapes és az InfoSeek vezette be, Fain és Pedersen szerint, akik a Duke Egyetemen írtak erről egy dolgozatot.

Az első Linkedin hirdetés csak 2006 májusában jelent meg, és ami nagyon meglepő, az az, hogy csak egy teljes évvel a Facebook után [infógrafika az online hirdetésekről].

9 évvel később a Linkedinen már több különböző hirdetést is megkülönböztetünk:
  1. Klasszikus, szalag és szöveg
  2. Videó hirdetés (élt egy év kilenc hónapot - 2012. október 23. és 2014. július 15. között)
  3. Sponsored Update
  4. Direct Sponsored Content
  5. + az álláshirdetés

Linkedinen legjobban a Sponsored Update hasít, ahogy azt az Ad Age írja. 2013 második negyedévében még csak 7% bevételt termelt a Linkedinnek, míg 2014 ugyanebben az időszakában már 28%-ot.
De térjünk vissza a klasszikushoz.

A Linkedin hirdetésnek 4 része van:
  1. Cím
  2. Leírás
  3. URL - ahova mutat (lehet Linkedin Céges oldal, Profil, vagy Csoport is, valamint egy landing page)
  4. Kép

Egyelőre a Linkedinen - hivatalosan - csak angolul lehet hirdetni, de dolgozom rajta, hogy ez megváltozzon.
  1. A cím legyen erős, mely megragadja a tekintetet. Vegye figyelembe, hogy a Linkedinen az emberek más mind set-tel vannak jelen, mint az egyéb weboldalakon. Azaz itt más érdekes, más fontos. Itt az üzletről van szó.
  2. Leírás - Legyen okuk az olvasóknak arra, hogy idekattintsanak. Itt olyan tartalmakra hívjuk fel a figyelmüket, ami az ő problémájukra hoz gyógyírt; ebook, tanulmány, ingyenes próba, demó. Legyen itt néhány akcióra felhívó kifejezés (call to action), mint a Try, Download, Sign up (Próbálja ki, Töltse le, Iratkozzon fel).
  3. A kép egy nagyon fontos része a hirdetésének. Mivel a kép maximális mérete 50×50 pixel (azaz nagyon pici), így érdemes vagy arcot tenni rá, vagy valami élénk színűt, hogy kitűnjön a hirdetések közül és felkeltse a célcsoport figyelmét.
    A képeket (is) tesztelni kell, azaz legyen 3-5 kép, és mivel kampányonként 15 variációt tudunk létrehozni, elég gyorsan kiderül, hogy melyik az a 3-4 hirdetés, amit aztán eredményesen futtathat az ember.
    Legalább havonta egyszer frissítse a hirdetését!

Jó gyakorlat (és a rossz)

Picture
linkedin-szalag-hirdetés-jó
Jó, mert egyértelműen az igényt elégíti ki. S közben ez egy kérdés is. És jó, mert pontosan leírja, hogy mit ajánl és van benne egy Call-to-action is.
linkedin-szalag-hirdetés-jó
Jó, mert a célcsoport nyelvén szól a cím, és jó, mert pontosan leírja, hogy mi a termék. Valamint a Call-to-actionben 30 napos ingyenes próbát ígér.
Picture
linkedin-szalag-hirdetés-rossz
Rossz, mert a logóban a kép is túl kicsi és a szöveg is, sőt a design miatt olvashatatlan is. A cég neve szerepel a címben, ahelyett, hogy problémát oldana meg. Nyelvtanilag is helytelen, csak egy felsorolás, központozás nélkül, amit nem szeret a szem.
linkedin-szalag-hirdetés-rossz
Rossz, mert nem releváns a kép, a hirdetéshez, és rossz, mert nagyon általános a címzés. És a felhívás is kacska.

És további best practice-ek:

  • Alakítson ki egy célszemélyt (tényleg, egyetlen embert, akinek szól a hirdetése)
  • Nagyon fókuszáltan hirdessen (minimum 1000 emberre célozhat)
  • Lőjön a versenytársai fölé, bátran!
  • KÉP mindig legyen a hirdetésében
  • Legyen erős a figyelem felhívás
  • Legyen kampányonként minimum 3-4 futó hirdetése
  • Legyen a hirdetésben egyértelmű felszólítás (Figyelem! Ez IT vezetőknek szól; Ön egy ingatlan fejlesztő?)
  • A releváns hirdetéseket szereti a Linkedin (0,025%-os átkattintás alatt beszünteti a hirdetés mutatását)
  • Kapcsolja ki a rosszul teljesítő hirdetéseit
  • Merjen változtatni a hirdetésén. Kis változás csodákat művelhet.
  • Legyen releváns a landing page-e (landoló oldal) is. Ha az vacak, a Linkedin azt sem szereti.

Amennyiben bármi kérdése lenne Linkedin hirdetésekkel kapcsolatban, vagy segítségre lenne szüksége, akkor bátran keressen meg az alábbi elérhetőségeimen:
Telefon: +36 70 9328054
Email: tamas (kukac) drlinkedin.hu
Skype: DrLinkedin

0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    Picture
    Bánki Tamás bejegyzései a Linkedinen
    View my profile on LinkedIn

    Bánki Tamás, Linkedin szakértő

    A blogomat magyarul írom, s így segítek a Linkedin hatékony, eredményes használatban.

    Mire jó, hogyan használhatjuk, mire érdemes figyelni. Trükkök és tippek.


    T: +36709328054
    Youtube: LinkedinKepzes
    Linkedin Céges: BankiTamas.hu
    Twitter: TamasBanki

    Facebook: LinkedinKepzes

    Archív

    February 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    September 2022
    July 2022
    June 2022
    May 2022
    December 2021
    November 2021
    October 2021
    September 2021
    July 2021
    June 2021
    May 2021
    April 2021
    March 2021
    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    December 2018
    October 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    August 2014

    RSS Feed

Szolgáltatások

Vállalati
Magán
​Álláshirdetés és Reklám
15 perc INGYEN Linkedin tréning​

Egyéb

Bekapcsol podcast
TokaBoka elemzés

Oktatóvideók

Rólam

Magamról
Statisztika
Kapcsolat
GYIK

Blog

Magyar Blog
Angol Blog

Tetszik Neked, amit csinálok? Segíts nekem a gépem felturbózásában.
​BuyMeACoff.ee/bankitamas

Bánki Tamás független, személyre szabott tanácsadó
​Független a LinkedIn® Corporation-től

​Bánki Tamás, a szakértő, akit úgy ismertél, DrLinkedin


Az árak fejenként számolódnak
© 2011-2023 Bánki Tamás
BankiTamas.hu, Minden jog fenntartva


BankiTamas.hu független Linkedin Szakértő, Bánki Tamás nem alkalmazottja a
LinkedIn® Corporation-nek

+36 70 932 8054
email
Linkedin Magyarul blog: BankiTamas blog


V.P. Tanácsadó Kft.
Adószám: 10870440-2-43
Cégjegyzékszám: 01 09 266527
1121 Szilassy út 14/b.
​
Adatvédelmi nyilatkozat
NAIH szám: 142770/2018
​
Linkedin Magyarul
Tokától Bokáig Linkedin Profil Elemzés Bánki Tamástól
Kövesd: #LinkedinByTamas

Bekapcsol, KKV podcast a Linkedinről

Frissül Bánki Tamás által,
jó ❤️-el, Nagykovácsiban, 2023-ban
  • Fő
  • Szolgáltatás
    • Vállalati felhasználó >
      • Vállalati képzések
    • Magán felhasználóknak
    • Személyes vagy Céges oldal elemzés
    • 15 perc ingyen Linkedin Tréining
  • Referencia
  • GYIK
  • Kapcsolat
  • Tudás
    • Blog
    • Podcast >
      • Hangüzenet - MUTATKOZZ BE, kérdezz röviden - Bekapcsol, a magyar Linkedin podcast postafiókja
      • Így írj podcast véleményt
    • Podcast KKV Toborzó
    • Video
    • Hirlevel
    • Cikkek
    • YouTube
    • Infografika
    • 147 Iparág
  • Én
    • DrLinkedin