A Linkedin webináriumot tartott marketingmenedzsereknek „Tartalom a Linkedinen” címmel, amit Keith Bernard vezetett, aki a Linkedin oktatási vezetője.Eredeti, úttörő és hatékony tartalom létrehozása egy kicsit más gondolkodást igényel, és Keith bemutatta a Linkedin tartalomkészítés sikerének 5 kulcsát:
1️⃣ Hozz létre érzelmi kapcsolatot – Ne félj érzelmi kapcsolatot teremteni tartalmaink és a megcélzott vásárlók között. Ahogy az értékesítési folyamat egyre inkább a digitális térben zajlik, úgy növekszik a vásárló és a márka közötti érzelmi kapcsolat jelentősége. Miért? Mert az emberi agy úgy van bekötve, hogy felszívja és feldolgozza az érzelmeket, és idővel emlékszik az érzelmekre. Az IPA Databank tanulmánya szerint az érzelmi motívumokat tartalmazó hirdetések 7-szer (!) több bevételt generálnak, mint az ilyen motívumokat nem tartalmazó hirdetések. Hogyan kell csinálni? - 2 tipp: A. Olyan vállalati alkalmazottak történeteinek felhasználása, akik személyes kapcsolatban állnak a márkával B. „Injektáljon” személyiséget a márkákba: humor, együttérzés, szociális érzékenység stb. Igen! Még a B2B világban is... 2️⃣ Legyen következetesen egyedi – Reklámjának kapcsolódnia kell a márkához, nemcsak tartalmilag és írásmódjában, hanem láthatóságában is. Az erőteljes márkák sajátos vizuális nyelvvel rendelkeznek, amely lehetővé teszi a márka azonosítását a nevének említése nélkül is. 3️⃣ Legyen személyes – a márkáknak kapcsolódniuk kell az ügyfelek igényeihez. Az ügyfelek életéből, valós vágyaikról és szükségleteikről készült illusztrációk segítségével kell kapcsolódniuk a vásárló tartalmi világához. Cél megtalálni a szenvedélypontokat. Három tipp:
Javasoljuk, hogy egy bejegyzésben 2-3 hashtaget kombináljon a márkajelzéssel ellátott (azaz közvetlenül a kampányhoz kapcsolódó) hashtagekkel, valamint néhány magával a bejegyzés tartalmával. Én így csinálnám: 1. Hashtag a # tartalomban van, ahogy a 2. is, viszont a sajátom mindig benne van, azaz a #LinkedinByTamas, mert ez a brand része. 4️⃣ Törd meg a formátumot – Bármilyen jó is a tartalom, nem elég egyetlen kapcsolattartási pont az ügyféllel. Legalább 10 érintkezési pontot kell létrehoznunk a tartalom és az ügyfél között az értékesítési folyamat irányításához. Ezen túlmenően fontos, hogy a tartalomformátumok típusait változtassuk. Különböző emberek különböző módon fogyasztják az információkat. Vannak, akik a videót, mások pedig az e-bookot, vagy emailt részesítik előnyben. Célszerű új formátumok és kapcsolatok használata a LinkedInben, például a LinkedIn Live, a podcastok és a nagy elkötelezettségű események. Azt is megállapították, hogy a 10-15 másodperces rövid, mini formátumú márkavideók sokkal hatékonyabbak, mint a 15-30 másodperces videók. 5️⃣ Mutass valódi értéket – nem elég elmondani, hogy egy márka mekkora értéket ad az ügyfeleknek. Be kell bizonyítanod! A Social Proof szakértők, például vásárlói történetek, vallomások, idézetek stb. használatát különösen hatékonynak találták. Társas lények vagyunk és a környezet óriási hatással van vásárlási döntéseinkre. Ahogy pont június 23-án írtam Guy Strijbosch egy bejegyzésére, hogy az algoritmus nem ember, nem történik vele semmi. Egy kód, ami teszi a dolgát. Emberként nem tudjuk ezért megvezetni.
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Bánki Tamás, Linkedin szakértőA blogomat magyarul írom, s így segítek a Linkedin hatékony, eredményes használatban. Archív
September 2024
|