A későbbi jogviták elkerülése érdekében már a munkaszerződés megkötésekor javasolt tisztázni a közösségi háló kezelését illető kérdéseket, többek között azt is, hogy a munkaviszony megszűnésekor mi lesz az online kapcsolati háló sorsa - írja a ProfitLine.hu„A nemzetközi esetjogban egyre gyakrabban felmerülő kérdés, hogy a munkáltató szabadon rendelkezhet-e azokról a virtuális kapcsolatokról, amelyeket a saját eszközei segítségével és személyes utasításai alapján a munkavállalója – legtöbbször munkaidőben – kiépített és fenntartott. Azaz a munkáltató kérheti-e az adott lista átadását, törlését a munkavállalótól, esetleg megtilthatja-e azok további felhasználását, ha a munkavállaló távozik a cégtől” – magyarázza a KCG Partners vezető partnere. Hozzáteszi:„szerte a világon és Magyarországon is az egyik legfontosabb kérdés a szakmai kapcsolatok építését célzó közösségi oldalakat tekintve, hogy a kapcsolatrendszerből származó információ üzleti titoknak tekinthető-e.” – írja a ProfitLine.hu A 2014. március 15-étől hatályos új polgári törvénykönyv (Ptk. 2:47. § (1)) szerint üzleti titok „a gazdasági tevékenységhez kapcsolódó minden nem közismert vagy az érintett gazdasági tevékenységet végző személyek számára nem könnyen hozzáférhető olyan tény, tájékoztatás, egyéb adat és az azokból készült összeállítás, amelynek illetéktelenek által történő megszerzése, hasznosítása, másokkal való közlése vagy nyilvánosságra hozatala a jogosult jogos pénzügyi, gazdasági vagy piaci érdekét sértené vagy veszélyeztetné, feltéve, hogy a titok megőrzésével kapcsolatban a vele jogszerűen rendelkező jogosultat felróhatóság nem terheli”. DrLinkedin véleménye A fenti gondolkozás mód a közösségi médiumok teljes meg-nem-értéséből fakadnak. Az üzleti, szakmai közösségi média oldal, a Linkedin, a kapcsolatokról szól. Azaz az a munkavállaló, aki nyilván attitűdje segítségével, bár a munkaköréből fakadóan, a munkahelyi eszközökkel ugyan, de kiépítette a kapcsolati rendszerét, nem vonható felelősségre, nem töröltethető vele a kapcsolati hálója, hiszen az az övé (amúgy pedig más nem is tudja ugyanúgy használni, mint az, aki kiépítette azt). Fair üzletmenet esetén megkérhető, és elérhető, hogy átadja azt, de ez nem kényszeríthető, hiszen, annak semmi értelme. A fenti hozzáállás tipikusan nem célravezető, hanem épp ellenséges lépés, aminek eredménye a negatív word of mouth (szóbeszéd) révén egy nagyon hatékony brand romboló hatás. Ez pedig nem lehet célja egy vállalatnak sem. Jogilag elképzelhetőnek tartom azt, amit Csengery Levente ír, csak teljesen "életszerűtlen" és teljességgel szakmaiatlan. Forrás: profitline.hu
0 Comments
Your comment will be posted after it is approved.
Leave a Reply. |
Details
Bánki Tamás bejegyzései a Linkedinen
Bánki Tamás, Linkedin szakértőA blogomat magyarul írom, s így segítek a Linkedin hatékony, eredményes használatban. Archív
October 2024
|